مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 01:502021-11-14بين الملل

بلینکن: اقدامات بلاروس برای انحراف از اوکراین است


نتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با همتای لهستانی خود، ضمن انتقاد از دولت بلاروس مدعی شد اقدامات دولت بلاروس با هدف منحرف کردن توجه ها از اقدامات روسیه در مرز با اوکراین انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزرات خارجه آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد، بلینکن در گفتگو با زبیگنیو رائو همتای لهستانی خود بر حمایت آمریکا از این کشور در مقابل سوء استفاده از پناهجویان آسیب پذیر توسط دولت لوکاشنکو تاکید کرد.

وی مدعی شد که اقدامات دولت لوکاشنکو یک تهدید، عامل ایجاد تفرقه و هدف آن منحرف کردن توجه از فعالیت های روسیه در مرز با اوکراین است.

وزرای امور خارجه آمریکا و لهستان استفاده ابزاری از پناهجویان آسیب پذیر را محکوم کردند و از لوکاشنکو خواستند به ریشه های تحریم های اعمال شده توسط غرب از جمله نقض حقوق بشر و تامین آزادی های اساسی برای مردم بلاروس توجه کند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، بلینکن همچنین با تقدیر از حمایت لهستان از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین مدعی شد که واشنگتن، لهستان و سایر متحدان و شرکا در تحمیل هزینه های قابل توجه به مسکو برای تهاجم نظامی و فعالیت های بدخواهانه در منطقه متحد هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلینکن: اقدامات بلاروس برای انحراف از اوکراین است

بلینکن: اقدامات بلاروس برای انحراف از اوکراین است