مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 10:452021-11-15اقتصادي

مصرف روزانه مرغ در ارومیه به 75 تن رسید


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه نیاز روزانه مصرف مرغ در شهرستان ارومیه را 75 تن اعلام کرد.

- ، علی پیرمرادی ظهر دوشنبه در در جلسه هماهنگی اجرای مطلوب برنامه ملی احیای مرغ لاین آرین در شهرستان ارومیه اظهار کرد: بر اساس بخشنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی جهت اجرای این طرح، مرغداران مکلف هستند با استفاده از ظرفیت تولیدی تا پایان سال جاری یک دوره و در سال بعد دو دوره اقدام به جوجه ریزی با مرغ لاین آرین کنند.

وی از فعالیت 133 واحد تولید مرغ گوشتی با ظرفیت 3 میلیون و 363 هزار قطعه در سطح شهرستان خبر داد و افزود: این طرح در راستای بومی سازی و توسعه بازار بوده و تأمین و تحویل نهاده ها توسط شرکت پشتیبانی امور دام برای واحدهایی که از مرغ سویه آرین استفاده کنند در اولویت قرار می گیرد.

پیرمرادی افزود: حفظ ذخایر ژنتیکی مرغ بومی با توجه به مقاوم بودن این نژاد به انواع بیماری ها و تأمین نیاز مرغ شهرستان از اولویت های جهاد کشاورزی است.

رییس اداره بهبود تولیدات دامی با اشاره به مزایای پرورش مرغ لاین آرین بیان کرد: سویه آرین از سویه های متوسط الجثه بوده و با چربی کمتر، کیفیت گوشت بالایی دارد.

مرتضی زاهدی افزود: در راستای اجرایی شدن این طرح، وزارت خانه مشوق های از قبیل پرداخت تسهیلات کم بهره، تخفیف در بیمه تکمیلی، اولویت خرید تضمینی توسط شرکت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف روزانه مرغ در ارومیه به 75 تن رسید

مصرف روزانه مرغ در ارومیه به 75 تن رسید