مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 07:502021-11-17بين الملل

رویترز: با رفتن مرکل، ایتالیا و فرانسه قصد امضای معاهده ای را دارند


بر اساس اعلام یک منبع دولتی ایتالیا، ماریو دراگی و امانوئل ماکرون، رهبران ایتالیا و فرانسه، قصد دارند چند روز دیگر توافقی را با هدف تلاش برای تغییر موازنه قدرت در اروپا پس از کنار رفتن آنگلا مرکل از صدراعظمی آلمان امضا کنند.

- بر اساس اعلام یک منبع دولتی ایتالیا، ماریو دراگی و امانوئل ماکرون، رهبران ایتالیا و فرانسه، قصد دارند چند روز دیگر توافقی را با هدف تلاش برای تغییر موازنه قدرت در اروپا پس از کنار رفتن آنگلا مرکل از صدراعظمی آلمان امضا کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جزییات این توافق فاش نشده است، اما یکی دیگر از مقامات ایتالیایی گفت که این توافق همکاری بین این کشورها را در زمینه های اقتصاد، تجارت، گردشگری و فرهنگ تقویت خواهد کرد.

پروژه ای در این خصوص برای اولین بار در سال 2018 در زمان پائولو جنتیلونی، نخست وزیر وقت ایتالیا مطرح شد، اما روابط بین رم و پاریس پس از اینکه در آن سال دولت پوپولیستی متعلق به احزاب لیگ و جنبش پنج ستاره جانشین دولت جنتیلونی شد، بدتر شد.

در دولت دراگی، روابط بین این دو کشور کاملا احیا شده و او و ماکرون هر چه بیشتر مشتاق هستند تا پس از سال ها مشاجرات تلخ بین دو کشورشان، برای شکل دهی به سیاست های اروپا با هم هماهنگ عمل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویترز: با رفتن مرکل، ایتالیا و فرانسه قصد امضای معاهده ای را دارند

رویترز: با رفتن مرکل، ایتالیا و فرانسه قصد امضای معاهده ای را دارند