مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 09:452021-11-17پزشكي

شریفی: تلفات کرونا در کشور بدون واکسیناسیون 3 برابر می شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجو، علی شریفی روز چهارشنبه در نشست خبری در محل وزارت بهداشت گفت: مرگ و میر سالمندان بالای 70 سال در موج سوم کرونا بیشتر شد و تزریق واکسن توانست این مرگ و میر را کاهش دهد.

- وی افزود: اگر شرایط به اینگونه بود که واکسن ها ایمنی 100 درصد می آوردند آن وقت شرایط ایران و جهان متفاوت بود و همه با خیال راحت ماسک را کنار می گذاشتند و به زندگی عادی برمی گشتند، ولی تجربه ایران و بقیه کشور ها نشان می دهد واکسن ایمنی 100 درصد ایجاد نمی کند.

در بین رسانه ها و مردم افرادی هستند که بعد از واکسن چند ماه بعد مبتلا به کرونا شده و فوت کرده است که نکته درستی است، اما آیا اگر واکسن نمی زد هم احتمال به همین گونه بود.

یک مثال این است که وقتی کرونا می آید انگار شما را از یک ساختمان پرت می کند و این که شما از طبقه اول پرت شوید یا دهم، متفاوت است.

شریفی زارچی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون ریسک فوت ناشی از کرونا را کاهش می دهد، اظهار کرد: این دقیقا چیزی است که بر اساس گزارشات ما به روشنی ارائه شده است.

درصد اثرگذاری واکسن تابع سن و شرایط موج بیماری در کشور است و درصد اثرگذاری واکسن در سنین 25 تا 50 سال با مثلا 50 تا 75 سال متفاوت است و صرفا اعلام یک عدد، ساده انگاری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شریفی: تلفات کرونا در کشور بدون واکسیناسیون 3 برابر می شد

شریفی: تلفات کرونا در کشور بدون واکسیناسیون 3 برابر می شد