مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 10:452021-11-17سياسي

چرا با گذشت چهل سال هنوز توجه به آثار ونظرات علامه اهمیت دارد؟


آیت الله رمضانی، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: مرحوم علامه طباطبایی نسبت به معرفی اسلام بسیار جامع، دقیق و عمیق عمل کرده است.

- ، پانزدهمین قسمت از برنامه تلویزیونی سوره، سه شنبه شب 25 آبان ماه میزبان آیت الله رضا رمضانی دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و نماینده استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری بود.

دیانی در ابتدای برنامه مطرح کرد که چهل سال است که از درگذشت علامه طباطبایی می گذرد و این پرسش مطرح است که آیا علامه همچنان دارای اهمیت است یا خیر؟ رمضانی گفت: من پیش از پاسخ به این پرسش باید بگویم که شخصیت ایشان بسیار ممتاز است و چه بسا ما نتوانیم به درستی به شخصیت ایشان بپردازیم و شاید بهتر باشد با افرادی که مستقیم شاگرد ایشان بودند مثل علامه مصباح یزدی و علامه جوادی آملی در اینباره گفتگو شود با اینحال باید بگویم که مرحوم علامه طباطبایی نسبت به معرفی اسلام نگاه جامعی داشتند.

من سه تعبیر در اینجا به کار می برم.

جامع، دقیق و عمیق.

وی افزود: وقتی که جامعی را به معنای جامع دنیا و آخرت، فرد و اجتماع مطرح می کنیم و نگاهی که اسلام در حوزه های فردی از جمله توسعه ارتباطات در ابعاد مختلف می تواند داشته باشد ؛ برخی دین را به برخی از ارتباطات اختصاص می دهند مثلا ارتباط انسان با خدا.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا با گذشت چهل سال هنوز توجه به آثار ونظرات علامه اهمیت دارد؟

چرا با گذشت چهل سال هنوز توجه به آثار ونظرات علامه اهمیت دارد؟