مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 11:302021-11-17بين الملل

نروژ جامعه بین المللی را به افزایش کمک به افغانستان دعوت کرد


دولت نروژ از دیگر کشورهای جهان خواست تا به منظور تامین پول نقد برای افغان ها در آستانه فصل زمستان، در صندوق سازمان ملل مشارکت بیشتری داشته باشند.

- دولت نروژ از دیگر کشورهای جهان خواست تا به منظور تامین پول نقد برای افغان ها در آستانه فصل زمستان، در صندوق سازمان ملل مشارکت بیشتری داشته باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه افغانستان تایمز، نروژ خودش متعهد شده است تا مبلغ 23 میلیون دلار برای این صندوق سازمان ملل به منظور حمایت از افغان ها پیش بروز بحران بشری در فصل زمستان کمک کند.

بر اساس گزارش رویترز، وزیر خارجه نروژ گفته که اقتصاد افغانستان در حال نابودی است و سازمان ملل ماه گذشته میلادی پیشنهاد تاسیس این صندوق را برای ارسال کمک مستقیم به خانوارها در افغانستان مطرح کرد و به دنبال جلب نظر اهداکنندگان بین المللی از زمان قدرت گیری مجدد طالبان در 15 اوت سال جاری میلادی در افغانستان برای کمک به این کشور است.

وزیر خارجه نروژ پیش از نشست امروز (چهارشنبه) شورای امنیت سازمان ملل گفت: ما به سایر کشورهای جهان تاکید می کنیم تا اقداماتی را برای اجتناب از بروز بحران بشری و قحطی احتمالی در افغانستان انجام دهند.

وی افزود: نروژ اکنون برای سازمان های کمک رسان به زنان در افغانستان مبالغی را نقدی ارائه می کند و کمک بشردوستانه نروژ به اف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نروژ جامعه بین المللی را به افزایش کمک به افغانستان دعوت کرد

نروژ جامعه بین المللی را به افزایش کمک به افغانستان دعوت کرد