مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آبان 1400 ساعت 07:252021-11-18سياسي

موقوفات به سوی حوزه های علمی، فرهنگی و اجتماعی سوق پیدا کند


بی توجهی نسبت به امور خیر با نیت پیشبرد فعالیت های علمی و فرهنگی باعث متضرر شدن جامعه خواهد شد.

- ، حجت الاسلام احمد مروی در آیین بزرگداشت خادمان و واقفان کتاب و کتاب خوانی که هم زمان با هفته کتاب در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، به جایگاه علم و دانش در اسلام اشاره و با بیان اینکه معجزه رسول اکرم (ص) کتاب و رسالت نبی اسلام با اِقرأ آغاز شده است، اظهار کرد: در دورانی که اروپا غرق ظلمت و تاریکی بود و در غرب یک کتابخانه پیدا نمی شد، کشورهای اسلامی از دانشمندان فراوان در علوم مختلف و کتابخانه هایی با ده ها هزار جلد کتب خطی برخوردار بودند.

وی بر اهمیت جایگاه وقف علمی تأکید کرد و ادامه داد: توسعه وقف در حوزه کتاب، دانشگاه و مراکز علمی و آموزشی منجر به گسترش دانش و پیشرفت کشور می شود که بعضی از دانشگاه های بزرگ دنیا نیز با همیاری های وقف گونه اداره می شوند.

تولیت آستان قدس رضوی با طرح این سوال که در کشور ما چند دانشگاه یا کتابخانه وقفی وجود دارد، ابراز کرد: متأسفانه در حوزه موقوفات علمی و فرهنگی عقب مانده ایم و نباید نسبت به مسئله وقف در حوزه کتاب و دانش غفلت کنیم.

وی اضافه کرد: مسئله وقف در حوزه کتاب، علم و فرهنگ را نباید مسئله کوچکی دانست، بی توجهی نسبت به امور خیر با نیت پیشبرد فعالیت های علمی و فرهنگی باعث مت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موقوفات به سوی حوزه های علمی، فرهنگی و اجتماعی سوق پیدا کند

موقوفات به سوی حوزه های علمی، فرهنگی و اجتماعی سوق پیدا کند