مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آبان 1400 ساعت 08:252021-11-18بين الملل

دپیلمات آمریکایی: جنگ سوریه تاثیری بر مذاکرات هسته ای ایران ندارد


سفیر سابق آمریکا در سوریه با بیان اینکه حضور ایران در سوریه نباید تهدیدی علیه اسراییل باشد، گفت، جنگ جاری در این کشور، تاثیری بر مذاکرات هسته ای ایران در وین ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در ، تصریح کرد که کشورش سابقه همکاری طولانی با نیروهای پیشمرگه دارد و واشنگتن در سال های آینده به همکاری نزدیک با متحدان در منطقه بویژه دولت منطقه کردستان ادامه خواهد داد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص هدف آمریکا از حضور در سوریه، ادعا کرد: ایالات متحده در آنجا هیچ برنامه ای جز دو اولویت ندارد: مبارزه با داعش و ارائه کمک های بشردوستانه در شمال شرق سوریه و تلاش برای بازخواست در مورد جنایات جنگی دولت سوریه .

فورد در ادامه ادعای خود تصریح کرد: این جنایات به برقراری صلح در سوریه که نزدیک به یک دهه است در اثر جنگ شدید چندین کشور در آن، از هم پاشیده شده، کمکی نخواهد کرد .

وی در خصوص امکان برقراری آتش بس در سوریه گفت: وقتی درباره این موضوع صحبت می کنند، مهم ترین چیز این است که در شمال غرب سوریه و شمال شرق سوریه این امر اتفاق بیافتد و آمریکایی ها از آن حمایت می کنند، اما کشورهای دیگر از جمله ترکیه، روسیه و دولت سوریه در این موضوع دخالت دارند، نه تنها آمریکا .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دپیلمات آمریکایی: جنگ سوریه تاثیری بر مذاکرات هسته ای ایران ندارد

دپیلمات آمریکایی: جنگ سوریه تاثیری بر مذاکرات هسته ای ایران ندارد