مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آبان 1400 ساعت 16:152021-11-18اقتصادي

اسارتگاه های ورشکسته در روزگار کرونا


شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کار ها از جمله بازدید از باغ وحش ها و مراکز نگهداری پرندگان را تحت الشعاع قرار داد؛ به طوری که در چند ماه گذشته نبود بازدیدکننده و کاهش قابل توجه درآمد فعالان این بخش، - مدیرباغ وحش صفا دشت گفت: با توجه به کسری حیوان در این مجموعه، 10 گونه حیوان شامل کرگدن، زرافه، اسب آبی و گورخر از آفریقا خریداری کرده ایم، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، تحریم و جلوگیری از ورود پرواز های باری به ایران، این حیوان ها در کشور مبدا در بلاتکلیفی به سر می برند و مدت زمان قرنطینه آن ها به اتمام رسیده است.

شرفی افزود: یکی دیگر از دلایل عمده بلاتکلیفی حیوان های وارداتی، قرار گرفتن آن ها در لیست کالا های لوکس و تزیینی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت است و تاخیر در واردات آن ها باعث ضرر و زیان بخش خصوصی می شود.

مدیر باغ وحش ارم سبز تهران با بیان اینکه هیچکدام از حیوان های این مرکز به ویروس کرونا مبتلا نشده اند، گفت: با انجام تست کرونا و سلامت برای انتقال شامپانزه ای به نام باران به کشور کنیا، 2 بار تست کرونای این حیوان منفی شد.

پرویز قندالی نیز در این خصوص در گفتگو با ایرنا افزود: 110 گونه جانوری اعم از پستانداران، پرندگان و گوشتخواران وجود دارد که طبق رژیم غذایی به صورت جداگانه به آن ها رسیدگی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسارتگاه های ورشکسته در روزگار کرونا

اسارتگاه های ورشکسته در روزگار کرونا