مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 آبان 1400 ساعت 09:252021-11-19اقتصادي

رشد 7 درصدی بارش ها در استان ایلام


کارشناس اداره هواشناسی ایلام گفت: میزان بارش ها در شهر ایلام از ابتدای مهر ماه تا کنون 19/5 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 7 درصدی مواجه بوده است.

- ساسان رستمی ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: طی سال زراعی 1401 - 1400 یعنی از اول مهرماه تا کنون در برخی از ایستگاه های هواشناسی استان بارش باران را داشته ایم.

وی افزود: هر سال زراعی از مهرماه شروع می شود و تا مهرماه سال بعد ادامه دارد و میزان بارش های سالانه را معمولاً بر اساس سال زراعی بیان می کنند.

کارشناس اداره هواشناسی ایلام گفت: میزان بارش ها در شهر ایلام از ابتدای مهر ماه تا کنون 19/5 میلی متر بوده که در مدت مشابه سال قبل 18/3 میلی متر بارش ثبت شده بود و این به معنی رشد 7 درصدی بارش ها در ایستگاه ایلام است.

وی افزود: این در حالی است که میانگین بلند مدت یا میانگین بارش طی 30 سال گذشته در ایستگاه ایلام 79/6 میلی متر بوده و از این نظر بارش های فعلی در مقایسه با میانگین بلند مدت بارش حدود 76 درصد کاهش داشته است.

رستمی در پایان گفت: همه ی ایستگاه های استان نسبت به میانگین بلند مدت 30 سال گذشته بارش کمتری را ثبت کرده اند اما از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون، ایلام با 19/5 میلی متر بارش و مهران با 1/4 میلی متر به ترتیب بیشترین و کمترین میزان بارش ها را در بین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 7 درصدی بارش ها در استان ایلام

رشد 7 درصدی بارش ها در استان ایلام