مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 05:002021-11-21اقتصادي

تاکنون 5 درصد شهرسوخته کاوش شده است


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: نوزدهمین فصل کاوشگری شهرسوخته از ابتدای هفته آینده آغاز می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، جلال زایی در این رابطه افزود: قرار است این فصل کاوش شهرسوخته با همکاری یک گروه ایتالیایی ویک گروه از میراث فرهنگی به مدت60 روز انجام شود.

جلال زایی افزود: تاکنون 4 تا 5 درصد شهرسوخته کاوش شده و مناطق کاوش نشده نیازمند زمان و هزینه های زیاد است تا بتوانیم به یافته های جدیدی از تمدن باستانی و پیشرفته این منطقه دست پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرسوخته افزون بر 5 هزار سال قدمت دارد و از قدیمی ترین حوزه های تمدن شهری ایران محسوب می شود که کشفیاتی چون چشم مصنوعی، جراحی جمجمه و استفاده از لوله های سفالی فاضلاب شهری حکایت از دانش بالای ساکنین سیستان در چند هزار سال قبل دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در ادامه با اشاره به اینکه مجموعه ای پژوهشی، اداری و رفاهی مقابل شهرسوخته قرار دارد، بیان کرد: این ساختمان دارای زیربنای دو هزار و پانصد مترمربع است و از بخش های اداری، کتابخانه، بخش پژوهشی، موزه و سالن پذیرایی تشکیل شده است.

وی گفت: بیرون ساختمان نیز به مساحت 1 هکتار محوطه سازی شده که شامل آلاچیق، پارکینگ عمومی، فضای سبز و پارک بازی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکنون 5 درصد شهرسوخته کاوش شده است

تاکنون 5 درصد شهرسوخته کاوش شده است