مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 11:452021-11-21اقتصادي

ظرفیت بارگیری میعانات گازی پارس جنوبی افزایش می یابد


مجری فاز 19 پارس جنوبی از بارگیری نخستین محموله یک میلیون بشکه ای میعانات گازی از طریق گوی شناور فاز 19 پارس جنوبی خبر داد.

- به نقل از صدا و سیما، سید حسین عظیمی گفت: با بهره برداری رسمی از چهارمین گوی شناور پارس جنوبی، ظرفیت بارگیری میعانات گازی از پالایشگاه های سایت دو این منطقه افزایش یافت.

وی افزود: با بهره برداری از گوی شناور چهارم پارس جنوبی علاوه بر بالا رفتن ظرفیت بارگیری میعانات گازی در پایانه صادراتی سایت 2 پارس جنوبی، انعطاف پذیری عملیاتی افزایش می یابد و موجب تولید پایدار گاز و میعانات گازی در سایت 2 پارس جنوبی در زمستان پیش رو خواهد شد.

عظیمی با بیان اینکه فرآیند انتقال نخستین محموله میعانات گازی از گوی شناور فاز 19 سه شبانه روز به طول انجامید، اظهار داشت: در این عملیات میعانات گازی از طریق یک رشته خط لوله 36 اینچ به گوی شناور منتقل می شود.

وی با اشاره به اینکه ساخت این خط لوله در نزدیک ساحل با روش حفاری افقی برای نخستین بار در کشور انجام شده است، بیان کرد: امکان کنترل و پایش عملیات بارگیری از طریق سامانه های مستقر در ایستگاه اندازه گیری بدون نیاز به حضور نفرات بر روی گوی شناور فراهم شده است.

مجری فاز 19 پارس جنوبی با بیان اینکه تا پیش از این میعانات گازی تولیدی از پالایشگاه های منطقه پارس 2 فقط امکان بارگیری از ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت بارگیری میعانات گازی پارس جنوبی افزایش می یابد

ظرفیت بارگیری میعانات گازی پارس جنوبی افزایش می یابد