مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 11:552021-11-21پزشكي

نتایج امیدبخش یک واکسن برای درمان عفونت ادراری


پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود، نتایج امیدبخشی را در مورد یک واکسن به دست آورده اند که می تواند به درمان عفونت ادراری کمک کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نانومگزین، پژوهشگران دانشگاه تگزاس در دالاس (UTD) در حال بررسی کاربرد واکسن های موسوم به تمام سلولی (whole-cell) برای مقابله با عفونت ادراری هستند که بخشی از تلاش برای مقابله با مشکل جدی تر باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک است.

دکتر نیکول دنیسکو (Nicole De Nisco)، استادیار علوم بیولوژیکی و دکتر جرمیا گاسن اسمیت (Jeremiah Gassensmith)، استاد شیمی و بیوشیمی دانشگاه تگزاس در دالاس، اخیرا کاربرد چارچوب های فلزی- آلی را در محصور کردن و غیرفعال کردن سلول های باکتریایی به منظور ایجاد نوعی دپو(depot) که به واکسن ها امکان می دهد تا مدت بیشتری در بدن دوام بیاورند، نشان داده اند.

این پژوهش نشان داد که این روش، پادتن را در موش ها به طور قابل توجهی افزایش می دهد و بقای بسیار بالاتری را در مقایسه با روش های استاندارد تهیه واکسن تمام سلولی ایجاد می کند.

دنیسکو گفت: واکسیناسیون به عنوان یک روش درمانی برای عفونت های ادراری مکرر در حال بررسی است زیرا آنتی بیوتیک ها دیگر برای حل کردن این مشکل کارآیی ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نتایج امیدبخش یک واکسن برای درمان عفونت ادراری

نتایج امیدبخش یک واکسن برای درمان عفونت ادراری