مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 16:202021-11-21سياسي

سبزی: نذر کتاب خرج تعالی فرهنگ می شود


نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم علاوه بر نذر غذا برای جسم در نذر کتاب به عنوان غذای روح اهتمام داشته باشند، - گفت: نذر کتاب خرج تعالی فرهنگ و دانایی مردم می شود.

حجت الاسلام محمد سبزی یکشنبه 30 آبانماه در آیین افتتاح و بهره برداری از کتابخانه عمومی حضرت ام البنین (س) شهر صنعتی کاوه که همزمان با فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی انجام شد، اظهار کرد: سرانه کتاب در کشور بسیار پایین و در شان نظام اسلامی نیست و آمارها نشان می دهد که متوسط کتابخوانی در ایران بین پنج الی 10 ساعت است در صورتیکه در برخی کشورها میزان مطالعه هر فرد بطور متوسط در هر هفته 17 ساعت اعلام شده است.

وی بیان کرد: با وجود توصیه هایی که آموزه های اسلامی نسبت به کتاب و کتابخوانی دارد، متاسفانه میزان مطالعه در کشور متناسب با فرهنگ غنی ایرانی اسلامی نیست.

این نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به اینکه فضای مجازی جایگزین کتاب و کتابخوانی شده است، گفت: با پیشرفت تکنولوژی و آمدن گوشی های تلفن هوشمند و سایر لوازم دیجیتال، جامعه از کتاب و مطالعه روی برگردانده است در حالیکه فضای مجازی هیچگاه نمی تواند جایگزین مناسبی برای کتاب و مطالعه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سبزی: نذر کتاب خرج تعالی فرهنگ می شود

سبزی: نذر کتاب خرج تعالی فرهنگ می شود