مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 07:402021-11-22پزشكي

تشدید کرونا با آلودگی هوا


ورود ذرات آلاینده به بدن چه تاثیری بر ارگان های درگیر کووید-19 می گذارد؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه همشهری نوشت: تعداد روزهای ناسالم در تهران و برخی کلانشهرها افزایش پیدا کرده و حالا بیش از همه، بیماران مبتلا به کرونا در معرض خطر ابتلای حادتر و حتی مرگ قرار گرفته اند.

گفته می شود شاخص های آلودگی هوای تهران نسبت به سال گذشته، شدیدتر نشده اما به دلیل کاهش زودهنگام دمای هوا، پدیده وارونگی دما زودتر رخ داده و تعداد روزهای آلوده را بالا برده.

این در حالی است که به تاکید متخصصان، آلودگی هوا سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و ابتلا به بیماری های ویروسی را افزایش می دهد و منجر به تشدید بیماری های غیرویروسی می شود.

از سوی دیگر بر اساس نتایج آخرین مطالعات انجام شده، آلودگی هوا، نشانه های ابتلا به کرونا را حادتر می کند و افزایش تماس با ذرات آلاینده 2.

5میکرومتری هوا احتمال سه برابر شدن استفاده از دستگاه های کمک تنفسی و دو برابر شدن بستری در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان را به همراه دارد.

همچنین برخی شواهد حاکی از این است که آلودگی هوا می تواند ذرات ویروس را پخش کرده و از این طریق، سرایت بیماری های ویروسی را هم افزایش دهد؛ ضمن آن که همزمانی افزایش ابتلا به انواع بیماری های واگیر و غیرواگیر منجر به افزایش بیماری زایی این ذرات هم شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید کرونا با آلودگی هوا

تشدید کرونا با آلودگی هوا