مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 05:352021-11-23سياسي

پرونده ثبت ملی تفرش بررسی شد


طی نشستی در تهران پرونده ثبت ملی این شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تفرش، در اولین جلسه از سلسه جلسات پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی که  در ساختمان تاریخی کوشک تهران برگزار شد، شرایط اولیه ثبت ملی شهر تفرش را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: پرونده های مطرح شده از استان ها در این شورا اهمیت فراوانی دارد و ثبت ملی هر کدام از شهرها و روستاهای صنایع دستی می تواند به رونق هرچه بیشتر صنایع دستی در استان کمک کند.

محمودیان ادامه داد: بعد از ثبت ملی هر شهر یا روستا باید چند کار اساسی انجام دهیم.

اولین موضوع تمرکز بر آموزش است و در کنار آن تهیه و نصب المان هایی که در نقاط مختلف صنایع دستی آن منطقه را به نمایش بگذارد.

این در حالی است که مسئولان ارشد استانی باید برای فروش و عرضه صنایع دستی بازارچه و مکان ثابتی را در اختیار هنرمندان قرار دهند.

محمودیان ادامه داد: ثبت ملی یک روستا یا شهر در حوزه صنایع دستی که زمینه ساز ثبت جهانی است، عزم ملی می طلبد و تمام مسئولان ارشد استانی و نمایندگان مجلس باید به این موضوع کمک کنند.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه گفت: حضور استانداران و نمایندگان مجلس در شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده ثبت ملی تفرش بررسی شد

پرونده ثبت ملی تفرش بررسی شد