مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 07:452021-11-23سياسي

پرونده ثبت جهانی مسجد جامع اردستان به کجا رسید؟


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: تمام اقدامات، نقشه برداری و مستندات برای ثبت جهانی مسجد جامع انجام و ارسال شده و مرحله نهایی آن باید توسط مسئولان شهرستان پیگیری شود.

- مهدی مشهدی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بازدیدهای میدانی کارشناسان تخصصی از اسکلت های کشف شده در معدن اردستان انجام شده است و اداره میراث فرهنگی همچنان پیگیر این موضوع خواهد بود تا قدمت و هویت دقیق این اسکلت ها را به نتیجه برساند ولی هنوز اقداماتی اجرایی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه تهران و اصفهان متقاضی هستند که اسکلت های کشف شده اردستان را از شهرستان خارج کنند، افزود: با توجه به اینکه اسکلت های کشف شده می تواند هویت و قدمت منطقه را بار دیگر افزایش دهد و این موضوع برای مردم این شهرستان بسیار حائز اهمیت است تلاش داریم تا این اسکلت ها در شهرستان نگهداری شود.

پرونده ثبت جهانی مسجد جامع اردستان نیازمند پیگیری است رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان درباره آخرین وضعیت پرونده ثبت جهانی مسجد جامع اردستان، تصریح کرد: پرونده ثبت جهانی مسجد جامع اردستان به عنوان یک اثر شاخص تاریخی و نخستین مسجد 2 طبقه جهان اسلام در یونسکو پذیرفته شده است و امیدواریم با پیگیری لازم توسط مسئولان شهرستان این پرونده به نتیجه نها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده ثبت جهانی مسجد جامع اردستان به کجا رسید؟

پرونده ثبت جهانی مسجد جامع اردستان به کجا رسید؟