مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 08:152021-11-24اقتصادي

بزرگترین منبع آلودگی آمونیاک شهری چیست؟


محدودیت های ناشی از بیماری همه گیر کووید-19 ابزاری منحصربه فردی برای محققان فراهم کرد و تغییر روال های روزمره ازجمله الگوهای رانندگی و محدودیت ها به دانشمندان این امکان را داد تا تاثیر انتشار آلودگی وسایل نقلیه را بررسی کنند.

- به نقل از ارث، اکنون کارشناسان بر اساس تجزیه وتحلیل تصاویر ماهواره ای از شهر کالیفرنیا دریافته اند که وسایل نقلیه منبع اصلی آلودگی آمونیاک هستند البته پیش از این، اعتقاد بر این بود که کشاورزی بزرگترین منبع انتشار آمونیاک است.

لازم به ذکر است، آمونیاک موجود در هوا (NH3) می تواند باعث مشکلات سلامتی برای انسان شود.

به نظر می رسد که بیشترین میزان آمونیاک توسط کشاورزی در سطح جهانی و ملی از منابعی مانند کود دامی تولید می شود اما وسایل نقلیه با موتور احتراق داخلی نیز به انتشار آمونیاک کمک می کنند زیرا مبدل های کاتالیزوری آنها اکسید نیتروژن را کاهش می دهند و آمونیاک ایجاد می کنند.

در شهرها، تشخیص اینکه کدام عامل بیشترین نقش را در آلودگی آمونیاک دارد کار ساده ای نیست و عموما تصور می شود که کشاورزی بیشترین سهم را دارد اما برخی مطالعات خلاف این را پیشنهاد کرده اند.

محققان بررسی کردند که آیا می توان به این سوال با استفاده از تصاویر ماهواره ای پاسخ داد به خصوص اینکه از چنین روشی می توان در هر نقطه از جهان است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین منبع آلودگی آمونیاک شهری چیست؟

بزرگترین منبع آلودگی آمونیاک شهری چیست؟