مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 17:152021-11-24بين الملل

قوانین ناسازگار اتحادیه اروپا با حقوق اساسی لهستان را نمی پذیریم


دادگاه قانون اساسی لهستان روز چهارشنبه در اعتراض به حکم دادگاه اروپایی حقوق بشر اعلام کرد که بخشی از کنوانسیون اروپایی حقوق بشر با قانون اساسی لهستان ناسازگار است.

- به نقل از رویترز، دادگاه قانون اساسی لهستان روز چهارشنبه در اعتراض به حکم دادگاه حقوق بشر اروپا اعلام کرد که بخشی از کنوانسیون اروپایی حقوق بشر با قانون اساسی لهستان ناسازگار است.

بر اساس این گزارش، سباستین کالتا معاون وزیر دادگستری با اشاره به حکمی که در اوایل سال جاری در مورد اصلاحات قضایی بحث برانگیز لهستان صادر شد، در توییتر خود نوشت: دادگاه قانون اساسی، حکم دادگاه حقوق بشر اروپا را که سیستم (قضایی) ما را نقض می کند، کنار می گذارد.

لازم به ذکر است، دادگاه قانون اساسی لهستان چندی پیش با صدور حکمی، آنچه دادگاه اروپایی حقوق بشر به عنوان ارزش های اروپایی دیکته شده و لازم الاجرا برای تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحمیل کرده بود را رد کرده و اعلام کرد که بخش هایی از این قوانین با ارزش های سنتی جامعه لهستان در تعارض بوده و ورشو الزامی برای اجرای آنها ندارد.

در پی این حکم دادگاه قانون اساسی لهستان، روابط میان ورشو و بروکسل به تیرگی گرایید؛ تا جایی که اتحادیه اروپا لهستان را به وضع تحریم هایی به دلیل عدم اجرایی نشدن قوانین جدید تهدید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قوانین ناسازگار اتحادیه اروپا با حقوق اساسی لهستان را نمی پذیریم

قوانین ناسازگار اتحادیه اروپا با حقوق اساسی لهستان را نمی پذیریم