مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آذر 1400 ساعت 07:302021-11-25بين الملل

شب هول 4 آذر 65


چهارم آذر 1365 از یاد مردم ایران و خاصه شهروندان اندیمشکی نمی رود چراکه در این روز 54 جنگنده عراقی به مدت یک ساعت و 30 دقیقه به طور مستمر اندیمشک را بمباران کردند و از این واقعه به عنوان طولانی ترین بمباران بعد از جنگ جهانی دوم یاد می شود.

- شهلا شفیعی در یادداشتی که به همین مناسبت نوشته و در اختیار ایسنا گذاشت بخشی از دیده هایش را واگو کرده که می خوانید: امروز ظهر غول های آهنین شکم های پرشده شان (توسط کشورهای ضد توسعه ایران) را بر سر اندیمشک خالی کردند و به خیال پیروزی به لانه هایشان بازگشتند.

بعد از آن همه آتش و خون در محوطه شهر به خصوص میدان راه آهن با بهت و ناباوری در میان اجساد و زخمی های بیمارستان شهید کلانتری و راه آهن، دوستان و آشنایان را جستجو می کردیم.

اهالی راه آهن که جان سالم بدر برده بودند به سمت کوره های آجرپزی که انتهای بهشت زهرا بود پناه گرفته و هر خانواده گوشه ای نشسته و نگران و بلاتکلیف و هر کدام زخمی بر جان و دل داشت.

گویی منتظر صور اسرافیل بودیم.

ناگهان یکی از غول ها مثال عقابی به سمت شکارش از روبه رو دیده شد.

وحشت و پریشانی دوباره جان گرفت.

یکی روی زمین خوابید، یکی خلاف جهت می دوید و عده ای هم میخکوب و تسلیم که چه خواهد شد!؟ ناگهان سیل جمعیت به بیابان های پشت شهید کلانتری می دویدند و فریاد می زدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شب هول 4 آذر 65

شب هول 4 آذر 65