مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آذر 1400 ساعت 21:052021-11-25فرهنگي

اگر جنگ 5 روز زودتر تمام شده بود...


در «تنگه ابوقریب» امیر جدیدی بازی می کند که در «قهرمان» اصغر فرهادی چنان خوش درخشیده که برخی انتظار دارند جایزه اسکار بازیگری امسال به او تعلق گیرد - در تنگه ابوقریب امیر جدیدی بازی می کند که در قهرمان اصغر فرهادی چنان خوش درخشیده که برخی انتظار دارند جایزه اسکار بازیگری امسال به او تعلق گیرد عصر ایران؛ مهرداد خدیر- شبکه آی فیلم پنج شنبه شب (چهارم آذر 1400) فیلم تنگه ابوقُریب را نمایش داد که سه سال پیش در سینماها اکران شده بود و همان موقع هم یادداشتی درباره آن نوشتم.

در این فیلم به کارگردانی بهرام توکلی از شعارها و کلیشه های مرسوم در سینمای جنگ خبری نیست و جدال گوشت و پوست و استخوان آدم های واقعی با آهن و فولاد به تصویر کشیده شده و از این حیث تکان دهنده است.

جدای این در تنگه ابوقریب امیر جدیدی بازی می کند که در قهرمان اصغر فرهادی چنان خوش درخشیده که برخی انتظار دارند جایزه اسکار امسال به او تعلق گیرد.

سه سال پیش جواد عزتی و حمید رضا آدرنگ در کانون توجه بودند و حالا بیننده حرفه ای که قهرمان را دیده در بازی او بیشتر دقت می کند.

فیلم را کارگردانی ساخته که زاده 1355 خورشیدی است و در شروع جنگ 4 ساله و هنگام پایان آن 12 ساله بوده و چون تجربه مستقیم ندارد خیلی ها تصور می کردند نمی تواند در این عرصه موفق باشد و خیلی های دیگر هم دوست داشتند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اگر جنگ 5 روز زودتر تمام شده بود...

اگر جنگ 5 روز زودتر تمام شده بود...