مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 09:502021-11-27اقتصادي

رتبه 17 در تولید ناخالص داخلی/ آذربایجان شرقی در بن بست!


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: به رتبه 17 استان در تولید ناخالص داخلی اشاره کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد تا در پایان دولت سیزدهم این رتبه را به 12 ارتقا دهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، محمد کلامی امروز در نشست با اعضای هیات مدیره انجمن سازندگان ماشین قطعه، مجموعه های صنعتی و خودرو و تولیدکنندگان قطعات خودرو در شهرک فناوری خودرو، اظهار داشت: دولت در این زمینه باید تسهیل گر باشد و موانع را رفع کند.

  وی با بیان اینکه شهرک های دانش بنیان ارزش افزوده بیشتری نسبت به شهرک های سنتی دارند، گفت: ساختار این نوع شهرک ها، بر پایه دانش استوار است و ماده اصلی و اولیه آنها علم و فناوری است که بالاتر از هر سرمایه ای است.

  کلامی با اشاره به اینکه صنعت قطعه سازی یکی از مزیت های 14 گانه استان است، گفت: باید زیرساخت های لازم برای پویایی صنایع مزیت دار فراهم شود و در پرداخت تسهیلات در اولویت قرار گیرند.

  وی با بیان اینکه استانداری از صنایع مزیت دار استان از لحاظ مالی و بازاریابی حمایت می کند، افزود: باید دانش بازاریابی  و زمینه حضور آنها در بازارهای داخلی و خارجی فراهم شود.

  وی به کارگیری نیروهای تحصیل کرده دانشگاهی در صنایع دانش محور را ضروری دانست و گفت: نسبت کارگران متخصص در این صنایع باید به مراتب بیشتر باش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه 17 در تولید ناخالص داخلی/ آذربایجان شرقی در بن بست!

رتبه 17 در تولید ناخالص داخلی/ آذربایجان شرقی در بن بست!