مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 06:352021-11-28سياسي

فیش­ های حقوقی دردسر ساز؛ محرمانه یا غیرمحرمانه؟


چندی پیش انتشار فیش­ های حقوقی برخی مدیران وزارت نفت و یک شرکت پتروشیمی، موجی از انتقادات نسبت به مبالغ درج شده در این فیش­ ها و مقدار نامتعارف دریافتی این مدیران را در پی داشت.

- گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس- چندی پیش انتشار فیش­ های حقوقی برخی مدیران وزارت نفت و یک شرکت پتروشیمی، موجی از انتقادات نسبت به مبالغ درج شده در این فیش­ ها و مقدار نامتعارف دریافتی این مدیران را در پی داشت.

بعدها نیز در خبرها آمد که در پی شکایت وزارت نفت از افشاکنندگان این فیش­ ها، شعبه چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه ختم تحقیقات را اعلام و با این استدلال که فیش حقوقی محرمانه نیست؛ برای متهمان پرونده قرار منع تعقیب صادر می کند.

محمد حمید شهریور، معاون اندیشکده حقوق بشر و شهروندی در یادداشتی به بررسی حقوقی و قانونی این پرسش می­ پردازد که آیا فیش ­های حقوقی مدیران جزو اطلاعات شخصی افراد و یا اسرار دولتی محسوب می ­شود؟ و آیا انتشار آنها جرم است یا خیر؟ طبق تعریف مندرج در بند (ب) ماده (1) قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب بهمن ماه سال 1387، اطلاعات شخصی شامل اطلاعات فردی نظیر نام و نام خانوادگی، نشانی های محل سکونت و محل کار، وضعیت زندگی خانوادگی، عادت­ های فردی، ناراحتی ­های جسمی، شماره حساب بانکی و رمز عبور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیش­ های حقوقی دردسر ساز؛ محرمانه یا غیرمحرمانه؟

فیش­ های حقوقی دردسر ساز؛ محرمانه یا غیرمحرمانه؟