مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 06:502021-11-29اقتصادي

کاهش تعداد کشتار دام مولد در خراسان رضوی


مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: کشتار دام سنگین در مهر ماه نسبت به خرداد ماه سالجاری 35 درصد کاهش داشته است، اما نسبت کشتار دام مولد از کل کشتار دام سنگین در استان هنوز بالا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی، احمد داوطلب افزود: سال 1400 بیشترین میزان کشتار دام مولد استان با 7 هزار و 368 راس در خرداد ماه انجام شده است.

وی اظهار کرد: در مهرماه امسال 4 هزار و 798 راس دام مولد در خراسان رضوی کشتار و ثبت شده است.

کشتار دام سنگین (مولد و غیر مولد) نیز در مهرماه امسال با 7 هزار و 371 راس کشتار به کمترین میزان خود در طی امسال رسید؛ اما همچنان نسبت به سال گذشته شاهد افزایش کشتار هستیم.

داوطلب افزود: افزایش قیمت شیر در شهریور ماه سالجاری موجب بهبود وضعیت اقتصادی گاوداری ها در استان شده است به طوریکه قیمت دام زنده تا حدودی افزایش یافته است و دامدار با کشتار تعداد کمتری از دام خود می تواند نقدینگی مورد نیاز را به دست آورد.

وی گفت: متاسفانه شرایط ناشی از خشکسالی در افزایش فشار بر دامدار، کمبود علوفه، گرانی نهاده و در نهایت افزایش کشتار دام مولد، گرایش بیشتر دامدار به سمت کاهش فشار روی خود با کشتار دام ضعیف و کم بهره و دامی که درآمدش کمتر از هزینه اش است، تاثیر بسزایی داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تعداد کشتار دام مولد در خراسان رضوی

کاهش تعداد کشتار دام مولد در خراسان رضوی