مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 09:102021-11-30اقتصادي

جنجال ممنوعه ها؛ از بوش تا یاماها !


اینکه هر مدت یکبار سر و صدای رایزنی برای ترخیص برخی از کالاهای دپو شده در گمرک که وارداتشان ممنوع است، بلند می شود، عمدتا به همان تصمیم یکباره دولت در سال 1397 برای ممنوع کردن واردات حجم زیادی کالا که خود مجوز واردات آن را صادر کرده بود، - برمی گردد.

اما در این بین منافذی بود که راه را برای دور زدن این ممنوعیت یا حتی واردات قانونی باز گذاشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تغییر سیاست ارزی دولت در ابتدای سال 1397 و اعلام ارز 4200 و به رسمیت نشناختن بازار آزاد، در کنار تمامی تبعاتی که به همراه داشت موجب تصمیم گیری هایی شد که آثار آن هر مدت یکبار خود را نشان می دهد، زمانی که قرار شد تمامی واردات با ارز 4200 انجام شود و با توجه به اختلاف قیمت با بازار آزاد و رانت موجود، حجم واردات نیز بالا رفت ولی طولی نکشید که دولت برای جبران بخشی از این آسیب و صرفه جویی ارزی دست به محدود کردن واردات زد، از این رو لیستی حداقل 1000 قلمی را ممنوع اعلام کرد و در این بین واردات گروه چهار که عمدتا اقلام غیر ضروری هستند ممنوع اعلام شد.

دولت مجوز واردات داد ولی واردات را ممنوع کرد! این در حالی بود که همزمان با اعلام ممنوعیت، حجم زیادی از کالاهای گروه چهار در گمرک و بنادر دپو شده بود که اغلب دارای ثبت سفارش تایید شده وزارت صمت و یا ثبت سفارش های صادر شده ای بود که واردکننده در جر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنجال ممنوعه ها؛ از بوش تا یاماها !

جنجال ممنوعه ها؛ از بوش تا یاماها !