مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 09:352021-11-30اجتماعي

پایش مستمر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گلستان/ کانونی مشاهده نشد


مدیرکل دامپزشکی گلستان با اشاره به پایش مستمر و اقدامات مقابله ای در برابر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، گفت: موردی از این بیماری در گلستان مشاهده نشد.

- اظهارکرد: سیستم های مراقبتی فعال و غیرفعال برای رصد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان داریم و تاکنون هیچ موردی از این بیماری در استان رویت نشده است.

مدیرکل دامپزشکی گلستان افزود: نمونه برداری های متعددی از انواع ماکیان بومی و آبزی روستاهای اطراف تالاب ها و مزارع پرورش طیور صنعتی (تخمگذار و گوشتی) انجام و به آزمایشگاه ارسال شد که نتیجه آن در حال حاضر منفی است.

وی با اشاره به اینکه در کریدور پروازی پرندگان مهاجر، کانون های آلوده وجود دارد، گفت: احتمال سرایت این بیماری توسط پرندگان مهاجر وجود دارد و ما تمام نقاط را به صورت مستمر پایش می کنیم.

محرابی متذکر شد: در سال جاری با توجه به وقوع بیماری در کشورهای مبدا پرنده های مهاجر و همچنین وقوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سایر کشورها از جمله کشورهای اروپایی و کشورهای عرض های شمالی، مانند سال های گذشته سازمان دامپزشکی کشور مطابق با دستورالعمل های موجود اقدام به پایش روزانه واحدهای مادر و تخمگذار کرده و هرگونه افت تولید، افت مصرف آب و دان به ادارات شهرستان گزارش و نمونه برداری از همه واحدهای مشکوک انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایش مستمر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گلستان/ کانونی مشاهده نشد

پایش مستمر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گلستان/ کانونی مشاهده نشد