مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 10:302021-12-01پزشكي

الگوی جامعه ایمن ؛ چارچوبی برای کاهش حوادث


مدیرگروه بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: جامعه ایمن، جامعه ای مبتنی بر پیشگیری از حوادث و متکی بر مشارکت مردم و دخالت مسئولین محلی و همکاری های بین بخشی است.

- دکتر سیما اورنگ در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به 10 آذرماه روز جامعه ایمن اظهار کرد: با افزایش روزافزون تردد خودروها در شهرها و جاده ها، بر تعداد و شدت تصادفات ترافیکی افزوده شده که ضایعات جانی و مالی ناشی از این تصادفات بار سنگینی بر جامعه تحمیل می کند.

حوادث ترافیکی اولین علت مرگ های ناشی از حوادث است .

وی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی سلامت جامعه، وظیفه پیشگیری از مرگ و ناتوانی ناشی از سوانح و حوادث را به عهده دارد، با این وجود بخش قابل توجهی از مداخلات موثر بر کاهش بروز حوادث و عواقب ناشی از آن ها در خارج از حیطه اختیار و مسئولیت وزارت بهداشت است.

مدیرگروه بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: نظام سلامت، سازمان های دولتی و خصوصی، سازمان های مردم نهاد و جامعه مدنی، ذینفعان کلیدی برنامه های پیشگیری از سوانح و حوادث محسوب می شوند و هماهنگی بخشی بین ساختارهای فوق، نقش موثری بر موفقیت این برنامه ها ایفا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الگوی جامعه ایمن ؛ چارچوبی برای کاهش حوادث

الگوی جامعه ایمن ؛ چارچوبی برای کاهش حوادث