مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 13:102021-12-07سياسي

بشر کنونی نیازمند گفتگوی ادیان است


سفیر استرالیا در ایران با اشاره به ضرورت گفتگوی بین ادیان گفت: بشر کنونی نیازمند گفتگوی ادیان و گردهمایی فرقه های گوناگون است.

- ، لیندال ساکس در سفر یک روزه به قم در دیدار با رییس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اشتیاق وی در موضوع گفتگوی ادیان، گفت: بشر کنونی نیازمند گفتگوی ادیان و گردهمایی فرقه های گوناگون است.

وی از حضور پیروان بیش از یکصد دین و مذهب در استرالیا خبر داد و افزود: بعد از مسیحیت و بوداییسم، اسلام سومین دین رایج در استرالیا است.

سفیر استرالیا با اشاره به گسترش هندوییسم در بین ساکنان این کشور، آموزش را ابزاری برای گفت وگو بین مذاهب و ادیان خواند و گفت: هفتاد هزار ایرانی در کشور استرالیا ساکن هستند که با هوش سرشاری که دارند توانسته اند ظرفیتی برای معرفی اسلام و فرهنگ این کشور باشند.

رییس جامعه المصطفی العالمیه هم در این دیدار با محکوم کردن تفکر تکفیری این نوع اندیشه را برای نسل کنونی و آینده بشر خطرناک دانست و تصریح کرد: در مناسبات سیاسی کسی در دنیا حرفی از آن نمی زند.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی از آمادگی جامعه المصطفی العالمیه برای همکاری های دو جانبه بین مراکز علمی و آموزشی استرالیا و جامعه المصطفی خبر داد و گفت: بیش از یک صد ملیت در 160 گرایش در این دانشگاه تحصیل می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بشر کنونی نیازمند گفتگوی ادیان است

بشر کنونی نیازمند گفتگوی ادیان است