مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 06:002021-12-09اقتصادي

بیش از 90 درصد گندم کردستان به سطح سبز رسیده است


رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: با وجود کاهش 50 درصدی بارندگی نسبت به سال گذشته،بیش از 90 درصد گندم استان به سطح سبز رسیده و تنها حدود 40 هزار هکتار گندم جوانه زیر خاک داریم.

- محمد فرید سپری امروز در جلسه طرح جهش تولید دیمزارهای استان با اشاره به اینکه در طرح جهش تولید باید در تمام زمینه ها، جهش واقعی اتفاق بیفتد، تاکید کرد: در سال جاری نزدیک به 600 هزار هکتار گندم در استان کشت شده که انتظار داریم با حمایت های مالی ویژه ای که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از زارعان استان به عمل خواهد آورد به نتیجه مطلوب دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: 197 کارشناس مستقر در مراکز جهاد کشاورزی مستقیما با طرح جهش تولید همکاری کرده و کارشناسان ستادی در مدیریت جهاد کشاورزی و ستاد استان هم پشتیبانی های لازم را به عمل می آورند.

سپری با تاکید بر اینکه یکی از شرایط عقد قرار داد با کشاورزان در طرح جهش تولید، بیمه نمودن محصولات کشت شده است،بیان کرد: باید کارگزاری های بیمه محصولات کشاورزی فعالانه و با همکاری مراکز جهاد کشاورزی و مراجعه به روستا ها شرایط لازم و آسانی را برای بیمه محصولات کشاورزی، زارعان استان فراهم کنند.

وی یادآورشد: صد درصد کشتهای پایزه استان به اتمام رسیده و اکنون باید بر کشت انتظاری نخود و محصولات علوفه ای همچون ماشک تمرکز کنیم که بتوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 90 درصد گندم کردستان به سطح سبز رسیده است

بیش از 90 درصد گندم کردستان به سطح سبز رسیده است