مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 17:152021-12-09اقتصادي

خانه خلاق فرش در تکاب راه اندازی می شود/رونمایی از سند ثبت جهانی


رییس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به ثبت جهانی فرش آهنین تکاب بعد از 8 سال گفت: تلاش می شود با همکاری جوانان در حوزه فرش تکاب خانه فرش در این شهرستان راه اندازی شود.

- ، فرحنار رافع عصر پنجشنبه در آیین رونمایی سند ثبت جهانی فرش آهنین تکاب، اظهار کرد: امیدواریم با ثبت فرش آهنین تکاب در سطح ملی و بین المللی این فرش برند سازی و موجب فروش و تجارت بیشتر شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 30 منطقه جغرافیایی فرش دستباف در کشور به ثبت ملی رسیده است که کتاب آن به زودی منتشر می شود و ثبت 2 منطقه دیگر نیز در دست اقدام است، افزود: دو فرش آهنین تکاب و فرش ریزماهی خوی در سطح جهانی به ثبت رسیده اند.

رافع با اشاره به فعالیت بیش از یک و نیم میلیون فرش در صنعت فرش کشور، عنوان کرد: از این تعداد تنها 260 هزار نفر تحت پوشش بیمه هستند که امیدواریم زمینه تسریع در روند بیمه قالیبافان شاهد اقدامات مناسبی باشیم.

رییس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه سالانه 500 میلیون دلار فرش دستباف به خارج کشور صادر می شود، گفت: برگزاری نمایشگاه های ملی و اعطای مشوق های صادراتی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با سه کشور خارجی بهترین ظرفیت برای پایانه صادراتی فرش دارد،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه خلاق فرش در تکاب راه اندازی می شود/رونمایی از سند ثبت جهانی

خانه خلاق فرش در تکاب راه اندازی می شود/رونمایی از سند ثبت جهانی