مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آذر 1400 ساعت 09:352021-12-10سياسي

احاطه «دکتر اکبر نحوی» بر متون ادبی و تاریخی مثال زدنی بود


مدیر مرکز حافظ شناسی با اشاره به درگذشت اکبر نحوی، استاد زبان و ادبیات دانشگاه شیراز و یکی از نسخه شناسان برجسته کشور گفت: احاطه او بر متون مختلف ادبی و تاریخی مثال زدنی بود.

- با اشاره به ابیاتی از سعدی شیرازی که می گوید: غریبان را دل از بهر تو خون است / دل خویشان نمی دانم که چون است؟ / عنان گریه چون شاید گرفتن؟ / که از دست شکیبایی برون است، اظهار داشت: درگذشت دکتر اکبر نحوی ضایعه ای بزرگ برای جامعه ادبی کشور بود.

وی بیان کرد: اگر درباره دکتر نحوی اوصافی مثل یگانه ، بی بدیل ، دانشمند و مانند این ها به کار برده می شود، هرگز هیچ گونه اغراقی در این اوصاف نیست زیرا او ستون بزرگی بود که یک باره فروریخت؛ کتاب گران سنگی بود که نابهنگام بسته شد و درخت بارآوری بود که ناگهان خزان شد و ما اکنون در این پاییز تلخ در بهت این اندوه سنگین یخ زده ایم و زبانمان بند آمده است.

حسن لی با اشاره به شعری از بی دل دهلوی که می گوید: در این غمکده کس ممیراد یارب / به مرگی که بی دوستان زیستم من، افزود: واقعیت این است که دکتر نحوی در دانش های ادبی، به ویژه در شناخت مراجعِ اصیل، هوش و ذکاوتی کم نظیر داشت و احاطه اش بر متون گوناگون ادبی و تاریخی مثال زدنی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احاطه «دکتر اکبر نحوی» بر متون ادبی و تاریخی مثال زدنی بود

احاطه «دکتر اکبر نحوی» بر متون ادبی و تاریخی مثال زدنی بود