مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آذر 1400 ساعت 21:202021-12-10اقتصادي

شماره دوزی و تانه بافی مهدیشهر و کلاته خیج را به شهرهای ملی صنایع دستی ارتقا داد


شماره دوزی و تانه بافی ، دو شهر مهدیشهر و کلاته خیج را در شمار شهرهای ملی صنایع دستی قرار داد.

- "شماره دوزی" و "تانه بافی" مهدیشهر و کلاته خیج را به شهرهای ملی صنایع دستی ارتقا داد ایسنا/سمنان "شماره دوزی" و "تانه بافی"، دو شهر مهدیشهر و کلاته خیج را در شمار شهرهای ملی صنایع دستی قرار داد.

‍ با پیگیری های استاندار و در راستای دیدارهای جداگانه استاندار و مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با وزیر و معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری، دو شهر استان سمنان در شمار شهرهای ملی صنایع دستی کشور قرار گرفت.

در همین راستا نخستین جلسه از سلسله جلسات پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی، با حضور برخی از مقامات و مسئولان استانی از جمله فرمانداران، مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ها، شهرداران و نمایندگان مجلس از استان های سمنان، مرکزی و همدان در عمارت تاریخی کوشک برگزار شد.

در این نشست پرونده های پنج نامزد از این سه استان مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مهدیشهر (سنگسر) در رشته شماره دوزی سنگسر و کلاته خیج در رشته دست بافته های سنتی (تانه بافی) از استان سمنان و تفرش در رشته تفرشی دوزی از استان مرکزی به عنوان شهر ملی صنایع دستی ثبت شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شماره دوزی و تانه بافی مهدیشهر و کلاته خیج را به شهرهای ملی صنایع دستی ارتقا داد

شماره دوزی و تانه بافی مهدیشهر و کلاته خیج را به شهرهای ملی صنایع دستی ارتقا داد