مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 03:452021-12-11پزشكي

کاشت حلزون به مرور زمان به شنوایی آسیب می رساند


مطالعه جدید نشان می دهد در افرادی که برای درمان کم شنوایی شدید کاشت حلزون انجام می دهند ممکن است رشد استخوان جدیدی در گوش اتفاق افتاده و شنوایی باقی مانده کاهش یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از مدیسن نت، محققان دانشگاه رادبود هلند دریافتند که در میان بیش از 100 بزرگسالی که کاشت حلزون داشتند، دو سوم شواهدی از تشکیل استخوان جدید در نزدیکی ایمپلنت ظرف چهار سال نشان دادند و از بیمارانی که در هنگام دریافت ایمپلنت هنوز مقداری شنوایی داشتند، آنهایی که رشد استخوانی جدید داشتند با گذشت زمان کاهش شنوایی بیشتری مشاهده شد.

دکتر فلوریس هوتینک ، محقق اصلی این مطالعه، تاکید کرد: با این حال، افرادی که کاشت حلزون داشته اند نباید از این یافته ها نگران شوند.

وی در ادامه افزود: کاشت حلزون به اکثر داوطلبان این امکان را می دهد تا درک گفتار را در مقایسه با وضعیت شنوایی قبل خود به میزان قابل توجهی بهبود بخشند.

کاشت حلزون، دستگاه های الکترونیکی کوچکی هستند که سیگنال های صوتی را از محیط به طور مستقیم به عصب شنوایی گوش ارسال می کنند و بخش های آسیب دیده گوش را دور می زنند.

آن ها می توانند حس صدا را برای افرادی که ناشنوا هستند یا به شدت کم شنوا هستند ارائه دهند و معمولاً به اندازه کافی برای درک گفتار به آنها کمک می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت حلزون به مرور زمان به شنوایی آسیب می رساند

کاشت حلزون به مرور زمان به شنوایی آسیب می رساند