مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 12:352021-12-11اقتصادي

جریمه در انتظار کامیون های ترانزیتی که دیر به گمرک مقصد برسند


بر اساس بخشنامه جدید ترانزیت، در صورتی که کامیون های عبوری با تأخیر نسبت به زمان تردد بین گمرکات ورودی و خرجی را طی کنند، جریمه خواهند شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رضا راستی مدیرکل ترانزیت گمرک ایران در بخشنامه ای به گمرکات اجرایی کشور اعلام کرد تا فاصله بین گمرک های ورودی و خروجی کامیون های حامل کالاهای ترانزیتی را در هر 500 کیلومتر معادل یک شبانه روز در نظر بگیرند.

در این بخشنامه آمده: جهت اعمال جریمه موضوع ماده 109 قانون امور گمرکی و مرتبط با رویه عبور کالا مطابق بخشنامه های قبلی این دفتر (دفتر ترانزیت) و مفاد تبصره 1 ماده 2 آیین نامه روان سازی و سلامت ترانزیت خارجی کالا مهلت مجاز برای ارسال کالا از هنگام خروج کالا از گمرک مبدأ و تا هنگام وصول به گمرک مقصد را به ازای هر 500 کیلومتر یک شبانه روز مد نظر قرار دهند.

از دیگر مفاد بخشنامه مذکور می توان به اعمال جریمه در صورت تأخیر در وصول کالای عبوری نسبت به زمان مندرج در اظهارنامه گمرکی اشاره کرد: بدیهی است تأکید می گردد در صورت وصول با تأخیر کالای عبوری گمرکات می بایست ضمن ارزیابی دقیق محفظه حامل کالا و پلمب الصاقی نسبت به مطابقت کامل کالا با اسناد مربوطه مبادرت نموده و در صورتی که کالا با اسناد مربوطه مطابقت داشته باشد در رابطه با تأخیر در وصول کالا و با در نظر گرفتن مهلت مجاز ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جریمه در انتظار کامیون های ترانزیتی که دیر به گمرک مقصد برسند

جریمه در انتظار کامیون های ترانزیتی که دیر به گمرک مقصد برسند