مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 05:102021-12-14اقتصادي

چتری بر سر زندگی


بیمه زندگی یکی از اقسام مهم در صنعت بیمه است که در سراسر دنیا به عنوان یکی از الزامات رفاه اجتماعی ترویج یافته است.

- ایسنا/اردبیل یک فعال صنعت بیمه گفت: بیمه زندگی یکی از اقسام مهم در صنعت بیمه است که در سراسر دنیا به عنوان یکی از الزامات رفاه اجتماعی ترویج یافته است.

محمدحسن حسین زاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بیمه عمر و زندگی قرارداد بلندمدت سرمایه گذاری است که اثرات مثبت آن در سالیان آتی نشان داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته بیش از 80 درصد مردم بیمه عمر خریداری می کنند، تصریح کرد: این رقم در کشور ما به سختی به 10 درصد می رسد و حتی در ژاپن و کانادا مردم این کشور بیش از یک بیمه عمر برای خود خریداری می کنند تا در زمان لازم از آن استفاده کنند اما در ایران این فرهنگ هنوز جا نیفتاده است.

این فعال حوزه بیمه ادامه داد: در بسیاری از کشورهای دنیا حتی والدین از زمان تولد تا دوره جوانی اقساط بیمه زندگی را پرداخت می کنند و آن را به عنوان سرمایه در اختیار فرزندانشان قرار می دهند و در برخی کشورهای عربی نیز افتتاح حساب بیمه زندگی برای نوزادان اجباری است.

حسین زاده افزود: در کشورهای توسعه یافته دنیا، بیش از نیمی از صنعت بیمه به قراردادهای بیمه زندگی در آن کشور مربوط می شود و حال آنکه در ایران سهم بیمه زندگی از صنعت بیمه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چتری بر سر زندگی

چتری بر سر زندگی