مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 05:202021-12-14پزشكي

نکاتی درباره تغذیه در هوای آلوده


یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: سوپ های سبزیجات شامل سوپ اسفناج، سوپ جو و سوپ گوجه فرنگی جزو مواردی هستند که در روزهای سرد و آلوده  می توانند بسیار موثر باشند.

- زهرا احدی در گفت وگو با ایسنا گفت: از آنجایی که آلودگی هوا باعث ایجاد التهاب در بدن می شود باید نوع و رویکرد تغذیه، ضد التهابی و حاوی آنتی اکسیدان ها باشد تا بتواندعوامل التهابی را از بدن خارج و از آسیب به ارگان های بدن به خصوص ریه ها جلوگیری کند.

احدی مصرف میوه ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان را در زمان آلودگی هوا مفید عنوان کرد و افزود: بنابراین باید مصرف آنتی اکسیدان هایی چون ویتامینC ، ویتامینE ، ویتامین D، ویتامین A و پلی فنول ها در دستور کار قرار بگیرد.

استفاده از میوه و سبزیجات شامل این ترکیبات چون لبو، کدو حلوایی و میوه هایی چون انگور قرمز،آلبالو، گیلاس، هویج، زغال اخته که رنگ نارنجی، قرمز و سبز و بنفش دارند توصیه می شود زیرا سرشار از پلی فنول و آنتی اکسیدان هایی هستند که باعث دفع رادیکال های آزاد می شوند و ضدالتهاب هستند.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از زردچوبه به صورت های مختلف چون ترکیب شیر و زردچوبه که با کمی عسل شیرین شده باشد، می تواند برای کاهش اثرات مخرب آلودگی هوا بر بدن مفید باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکاتی درباره تغذیه در هوای آلوده

نکاتی درباره تغذیه در هوای آلوده