مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 07:002021-12-14سياسي

نباید بودجه ای برای شرکت های دولتی زیان ده در نظر گرفته شود


شرکت هایی که در چند سال اخیر زیان ده بوده اند باید تعیین تکلیف شوند و نباید امسال بودجه ای برای آنان در نظر گرفته شود.

- ، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه شنبه 23 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی و پس از ارائه گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مورد عملکرد بودجه سال 1399، عملکرد شش ماهه سال جاری و پیشنهادی سال 1401 شرکت های دولتی، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت،گفت: امروز شاهدیم دولت بودجه 2 هزار هزار میلیارد تومانی شرکت های دولتی را که بیشتر از بودجه عمومی کشور است، به مجلس ارائه کرده اما هیچ یک از مجامع عمومی شرکت ها ذیل این بودجه را امضا نکردند و این یک تخلف است.

وی بیان کرد: اشکالات ساختاری مربوط به شرکت های دولتی در بودجه پیشنهادی 1401 هم باقی است و اگر بخواهیم با همین منوال بودجه را بررسی کنیم، شرکت های دولتی همین مسیر چند دهه اخیر خود را طی می کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: طبق مصوبه مجلس قرار بود شرکت های دولتی پاداش های خود را پس از مشخص شدن حساب سود و زیادشان پرداخت کنند و علاوه بر این مقرر شده بود که حقوق آنان در سامانه پاکنا ثبت شود اما متاسفانه این کارها انجام نشده است.

قالیباف تاکید کرد: حتما باید کارگروهی متشکل از کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی، مرکز پژوهش ها و دیوان محاسبات تشکیل شود تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نباید بودجه ای برای شرکت های دولتی زیان ده در نظر گرفته شود

نباید بودجه ای برای شرکت های دولتی زیان ده در نظر گرفته شود