مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 07:252021-12-14سياسي

پژوهش های کاربردی به فناوری و صنعت گره زده شود


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که باید پژوهش ها کاربردی تر و به فناوری و صنعت و خدمت به مردم گره بخورد تا ابتدا نیازهای کشور برآورد شود و شاهد تاثیرگذاری نظام در منطقه و جامعه اسلامی باشیم.

- دکتر سید وحید حسینی سه شنبه 23 آذر در آیین قدردانی از پژوهشگران برگزیده استان فارس که به میزبانی دانشگاه شیراز و به مناسبت هفته پژوهش و فناوری برگزار شد، بیان کرد: در تقویم کشور هفته پژوهش و فناوری از یک قداست و حرمت خاصی برخوردار است.

او افزود: اگر بناست در جامعه اسلامی به آیات قرآن عمل کنیم باید به علم توجه کنیم که بستر علم هم پژوهش است.

به ویژه اینکه وقتی استقلال در کشور ما در راس قرار می گیرد، مورد تهاجم و تحریم قرار می گیریم که راه حل و کلید حل این معضلات علم و پژوهش است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در حوزه علوم پزشکی به دلیل اینکه با سلامت مردم در ارتباط مستقیم هستیم، پژوهش و علم هم ضرورت اورژانسی تر دارد و هم ما خود نیز مصرف کننده هستیم و در حدود زیادی پژوهش ها در این حوزه کاربردی است.

حسینی خاطرنشان کرد: در عارضه کرونا، علی رغم اعمال تحریم ها و فشارها به مدد توان علمی کشور و همت جوانان در پژوهشکده ها، هم محصولات تحریم شده در کشور تولید شد و هم به تولید واکسن تولید رسیدیم و نوع برخورد دنیا با ما را دیدید که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهش های کاربردی به فناوری و صنعت گره زده شود

پژوهش های کاربردی به فناوری و صنعت گره زده شود