مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 10:252021-12-14پزشكي

45 درصد مشکلات حوزه سلامت کشور به دلیل وجود ذرات معلق است


حدود 45 درصد از مشکلات حوزه سلامت کشور به دلیل وجود ذرات معلق کمتر از 2.

5 میکرون است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازاز اسفند 98 تاکنون در سطح جهان اظهار داشت: شیوع این ویروس اهمیت بهداشت محیط را برای مدیران و تصمیم گیرندگان و همچنین مردم دوچندان کرد.

وی با بیان اینکه یکی از راه های رسیدن به آسایش و امنیت برای مردم یک اجتماع داشتن محیطی سالم است، ابراز داشت: متأسفانه در حال حاضر وجود بیماری های غیر واگیر یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر در سطح جهان است که پیری جمعیت در سطح جهان باعث شده است که این روند افزایش پیدا کند.

معاون وزیر بهداشت آلودگی هوا را یک معضل جهانی دانست و تصریح کرد: حدود 45 درصد مشکلات حوزه سلامت کشور به دلیل وجود ذرات معلق کمتر از 2.

5 میکرون است.

وی با اشاره به اینکه عوامل شغلی 25 درصد و مواجه با سرب نیز 19 درصد در مشکلات ایجاد شده در حوزه سلامت دخیل هستند، گفت: بیماری های غیرواگیر نشأت گرفته از این معضلات و هزینه های بعد از آنکه بر سیستم درمانی کشور تحمیل می شود، اهمیت بهداشت محیط را برای تصمیم گیرندگان دوچندان می کند.

حیدری مهمترین بیماری ناشی از آلودگی هوا را بیماری های قلبی و عروقی و انواع سرطان ها دانست و افزود: این جدا از افرادی است که در اثر آلودگی هوا و وجود ذرات معلق در هوا جان خود را در سراسر دنیا از دست می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

45 درصد مشکلات حوزه سلامت کشور به دلیل وجود ذرات معلق است

45 درصد مشکلات حوزه سلامت کشور به دلیل وجود ذرات معلق است