مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 11:252021-12-14اقتصادي

سرمایه گذاری 448 میلیون دلاری هند در طرح های زیربنایی ازبکستان


معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و سفیر هند در ازبکستان در دیداری در شهر «تاشکند» گسترش همکاری های دوجانبه را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، سردار عمرزاق اف معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و مانیشا پرابهات سفیر هند در ازبکستان در دیداری در شهر تاشکند گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه های سرمایه گذاری، اقتصادی و بازرگانی و فرهنگی را بررسی کردند.

طرفین با اشاره به همکارهای مالی- فنی، از تخصیص  448 میلیون دلاری اکسیم بانک هند برای تامین مالی اجرای طرح های اولویت دار در ازبکستان در زمینه های توسعه زیربنایی و آموزشی استقبال و در مورد فعالیت مشترک در زمینه اجرای طرح ها به توافق رسیدند.

دو طرف هماهنگ کردند که تنظیم طرح های جدید اولویت دار اجتماعی در زمینه های فن آوری های اطلاع رسانی، بهداشتی و آموزشی را سرعت بخشند که برای اجرای این طرح ها کمک مالی بلاعوض از طرف هند جذب خواهد شد.

طرفین همچنین تمهیدات سیزدهمین نشست کمیسیون بین دولتی در همکاری های اقتصادی و بازرگانی و علمی و فنی بین ازبکستان و هند در اولین 3 ماهه سال 2022 میلادی را نیز بررسی کردند.

علاوه بر این، گسترش همکاری های بین منطقه ای از جمله بین استان اندیجان ازبکستان و ایالت گجرات هند بررسی شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمایه گذاری 448 میلیون دلاری هند در طرح های زیربنایی ازبکستان

سرمایه گذاری 448 میلیون دلاری هند در طرح های زیربنایی ازبکستان