مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 15:452021-12-14اقتصادي

تلاش می کنیم سال آینده، تابستان بدون خاموشی داشته باشیم


تلاش می کنیم با سه برنامه توسعه جهشی، مدیریت تولید و تقاضا و فروش برق از طریق بورس، کمترین مشکلات را در تابستان 1401 داشته باشیم.

- به نقل از صداوسیما، علی اکبر محرابیان در حاشیه نشست مدیران صنعت برق درباره تمهیدات وزارت نیرو برای زمستان گفت: تا امروز خاموشی اجباری در صنعت برق نداشتیم و محدودیتی هم برای صنایع در نظر گرفته نشده است.

وی با تشکر از وزارت نفت افزود: عملیات سوخت رسانی، مطلوب و در حال حاضر وضعیت مخازن مناسب است.

وزیر نیرو با اشاره به اعمال خاموشی های تابستان گذشته گفت: در تابستان 1400 حدود 15 هزار مگاوات کسری تراز داشتیم و با رشد مصرفی که داریم اگر شرایط مانند تابستان امسال باشد این کسری در تابستان 1401 به حدود 18 هزار مگاوات می رسد.

محرابیان به سه برنامه اصلی برای مدیریت شرایط اشاره کرد و افزود: تلاش می کنیم تابستان 1401 را با کمترین مشکلات مدیریت کنیم، برنامه اول، توسعه جهشی نیروگاه هاست.

وی به اضافه شدن 6 هزار مگاوات برق نیروگاه ها در تابستان 1401 اشاره کرد و گفت: در بخش مدیریت تولید و تقاضا، برنامه فوق العاده ای داریم که بخشی از آن در حال اجراست.

وزیر نیرو بخش سوم برنامه های وزارت نیرو را، فروش برق از طریق بورس در سال 1401 عنوان کرد و افزود: فروش برق از طریق بورس، می تواند به مدیریت اقتصادی این صنعت کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش می کنیم سال آینده، تابستان بدون خاموشی داشته باشیم

تلاش می کنیم سال آینده، تابستان بدون خاموشی داشته باشیم