مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 19:202021-12-14دانش

توضیح شورا در خصوص افزایش ظرفیت پذیرش رشته های پزشکی


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تصویب مصوبه افزایش ظرفیت پذیرش در رشته های پزشکی خبر داد و گفت: وزارت بهداشت باید طرح جامعی در خصوص تقویت و توسعه شبکه جامع سلامت و درمان به شورا ارائه دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سعیدرضا عاملی، در جلسه 851 شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: ماده واحده‎ای در ستاد نقشه جامع علمی کشور درباره افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی و نیز افزایش متخصصان پزشکی به تصویب رسیده بود که در زمینه ابعاد مختلف موضوع مخالفین و موافقین صحبت کردند.

وجه اشتراک موافقین و مخالفین مصوبه این است که ما با کمبود پزشک عمومی و نیز با کمبود پزشک متخصص در سطح گسترده تری مواجه هستیم و همچنین توزیع پزشک در کشور عادلانه نیست.

دکتر عاملی به اعداد و ارقام گزارش از سوی ستاد نقشه جامع علمی کشور اشاره کرد و گفت: این گزارش حاکی از آن است که پزشک عمومی برای هر 10 هزار نفر جمعیت، 12 پزشک است و در شهر تهران این نسبت به 35 و نیم است.

در شهرهای دیگر با دانشکده پزشکی، این آمار 15 است.

و نیز در 50 درصد شهرهای دیگر کشور نسبت پزشک به جمعیت ده هزار نفر، 3.

8 است.

استاد دانشگاه تهران، طبق استانداردهای جهانی، تعداد پزشک متخصص را قاعدتا دو برابر پزشک عمومی بیان کرد و افزود: در بهترین حالت تعداد پزشک متخصص 4 و نیم یا 5 نسبت به 10 هزار نفر جمعیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیح شورا در خصوص افزایش ظرفیت پذیرش رشته های پزشکی

توضیح شورا در خصوص افزایش ظرفیت پذیرش رشته های پزشکی