مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 13:002021-12-15اقتصادي

بارش های کشور تحت تأثیر تغییر اقلیم/ بیلان منفی در دشت های کرمان


رییس حوضه آبریز رودخانه زاینده رود با اشاره به اینکه وضعیت بارش ها در کل کشور تحت تاثیر تغییر اقلیم قرار گرفته است، گفت: تقریباً همه دشت های استان کرمان دچار بیلان منفی هستند.

- ، هوشنگ ملایی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: مشکلات کشاورزان، تأمین آب مجتمع های کشاورزی در بخش طیور و تأمین آب صنایع و شهرک های صنعتی در سفر به شهرستان سیرجان مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی نیز ارائه شد.

وی ادامه داد: در این خصوص یکسری تصمیمات در شهرستان گرفته شد و مقرر شد در سطح استان نیز تصمیماتی گرفته شود و اگر نیاز باشد در سطح ملی هم جلساتی برگزار خواهیم کرد.

ملایی با اشاره به اینکه خط انتقال آب خلیج فارس تا سیرجان رسیده و تا استان یزد هم ادامه پیدا کرده است، افزود: با این اقدام ظرفیت خوبی در استان کرمان ایجاد شده و سرمایه گذاری خوبی توسط بخش خصوصی در استان کرمان و یزد انجام شده است.

رییس حوضه آبریز رودخانه زاینده رود اظهار کرد: باید از این ظرفیت برای طرح هایی که جنبه ایجاد اشتغال دارد به خصوص در بخش های صنعت و خدمات استفاده شود.

برنامه داریم از این ظرفیت برای تأمین آب شرب و بخش صنعت استفاده شود.

ملایی در مورد وضعیت منابع آبی شهرستان سیرجان اظهار داشت: وضعیت بارش ها در دو دهه اخیر در کل کشور متأثر از تغییر اقلیم ایجاد شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارش های کشور تحت تأثیر تغییر اقلیم/ بیلان منفی در دشت های کرمان

بارش های کشور تحت تأثیر تغییر اقلیم/ بیلان منفی در دشت های کرمان