مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 14:252021-12-15اقتصادي

تغییر نژاد در بذر پنبه رشدگیاه را 150 روز کاهش داده است


رییس مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه طی تغییر نژاد بذر پنبه زمان رشد گیاه 150 روز کاهش یافته گفت: مصرف آب کمتر و شرایط اقتصادی بهتر از مزایای این تغییر نژاد است.

- ، عباس صلاحی اردکانی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مزایای کاربردی پنبه اظهار داشت: این محصول با استفاده در صنعت نساجی و روغن کشی دارای اهمیت فراوان است که استفاده از آن برای خوراک دام و طیور و صنعت نیز از موارد پر استفاده دیگر می باشد.

صلاحی اردکانی در خصوص تغییر نژاد بذر پنبه در مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران واقع در ورامین گفت: در این پژوهش ها زمان رشد گیاه از 270 به 120 روز رسیده یعنی رشد گیاه 150 روز تقلیل یافته که در این کاهش، مصرف کمتر آب بسیار حائز اهمیت است و همچنین محصول در مدت زمان کوتاه تری وارد بازار می شود و صرفه اقتصادی دارد.

وی عنوان داشت: با تغییر نژادی بذر پنبه می توان بهره برداری مجدد از زمین کشت این بذر را برای کاشت بذرهای مختلف کشاورزی مورد نظر داشت و این الیاف در مقایسه با کشورهای توسعه یافته قابل رقابت خواهد بود.

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران بیان داشت: پنبه ورامین شهرت جهانی دارد و می توان با اطمینان گفت الیاف این محصول نسبت به محصول کشورهای دیگر دارای استحکام و کیفیت بالاتری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر نژاد در بذر پنبه رشدگیاه را 150 روز کاهش داده است

تغییر نژاد در بذر پنبه رشدگیاه را 150 روز کاهش داده است