مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آذر 1400 ساعت 00:452021-12-15سياسي

اثر توافق ایران و آژانس بر انعکاس رسانه ای مذاکرات وین


توافق آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران در شرایطی که مذاکرات وین به مراحل حساسی رسیده بازتاب گسترده ای را طی چند ساعت گذشته در روند انعکاس این رویداد مهم دیپلماتیک داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، قریب به اتفاق نمایندگان رسانه های بین المللی که این روز ها با دقت تحرکات مقابل هتل کوبورگ وین محل برگزاری جلسات اعضای برجام را زیر نظر دارند، توافق صورت گرفته را یک پیشرفت چشم گیر در گفتگو های فنی میان آژانس و ایران توصیف کرده اند.

یکی از خبرنگاران حاضر که خواست نامش فاش نشود این تحول را نشان دهنده اراده ایران در مذاکرات جاری دانست تا این پیام را به طرف مقابل مخابره کند که تهران به دنبال گسترش سلاح اتمی نیست.

به گفته خبرنگار دیگری ایران با این اقدام داوطلبانه، بهانه را از دست طرف مقابل گرفت و دورنمای هرگونه بن بست در مذاکرات را دفع کرد.

همچنین لارنس نورمن خبرنگار ارشد وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی در این رابطه نوشت که توافق ایران و آژانس در حین برگزاری مذاکرات وین، یکی از نگرانی های مقامات غربی را حذف کرد.

در حالی که ایران به آژانس اجازه داده است تا به نظارت بر مجموعه ای از سایت های هسته ای خود ادامه دهد، اما فیلم ها را تا رسیدن به توافق درباره احیای مفاد برجام نزد خود نگه خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثر توافق ایران و آژانس بر انعکاس رسانه ای مذاکرات وین

اثر توافق ایران و آژانس بر انعکاس رسانه ای مذاکرات وین