مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آذر 1400 ساعت 04:252021-12-18اقتصادي

60 درصد جمعیت چابهار در سکونتگاه های غیر رسمی ساکن هستند


شهر چابهار بالاترین شاخص جمعیت حاشیه نشینی را در کشور دارد به طوری که از جمعیت 120 هزار نفری آن بیش از 60 درصد حاشیه نشین و در مناطق و سکونتگاه های غیر رسمی بدون برق، - ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس شورای اسلامی شهر چابهار گفت: شهر چابهار بالاترین شاخص جمعیت حاشیه نشینی را در کشور دارد به طوری که از جمعیت 120 هزار نفری آن بیش از 60 درصد حاشیه نشین و در مناطق و سکونتگاه های غیر رسمی بدون برق، آب، بهداشت، مدرسه و سایر امکانات رفاهی زندگی می کنند.

رحیم جدگال در گفت وگو با ایسنا افزود: بسیاری از فعالان اجتماعی و کارشناسان جذابیت های اقتصادی وجود سازمان منطقه آزاد، اداره کل بنادر و دریا نوردی و صنایع بزرگی نظیر فولاد و پتروشیمی ایجاد شده را عامل حاشیه نشینی می دانند.

وی بیان کرد: بیش از 70 هزار نفر از نقاط مختلف سیستان وبلوچستان به امید رفاه و شغل بهتر به چابهار سکونت و به شغل کارگری مشغول و بدون امکانات در حاشیه شهر سکونت دارند.

وی ادامه داد: شهر چابهار به دلیل توسعه نامتوازن در گذشته با مشکلات بی آبی، برق، کمبود امکانات بهداشتی و آموزشی روبه رو است.

رییس شورای اسلامی شهر چابهار تصریح کرد: شهر چابهار به سازمان منطقه آزاد الحاق شده باید سازمان منطقه آزاد توجه و اقدامات ویژه برای توسعه زیرساخت های شهری شهر چابهار انجام و عملا ورود کنن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

60 درصد جمعیت چابهار در سکونتگاه های غیر رسمی ساکن هستند

60 درصد جمعیت چابهار در سکونتگاه های غیر رسمی ساکن هستند