مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آذر 1400 ساعت 04:402021-12-18سياسي

یادداشتی به مناسبت 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه


یادداشتی به مناسبت 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه، به قلم مجتبی شجاعی نویسنده و محقق سیستان و بلوچستان در اختیار ایسنا قرار داده شده است.

- شجاعی در این یاداشت بیان کرده است؛ پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان ، نقطه عطف بزرگی بود که در تحقق آن سه عامل کلیدی وحدت کلمه، دین و نقش روحانیت با رهبری حضرت امام (ره) تاثیر اساسی داشتند.

اگر جوهره اصلی انقلاب را به حق برخاسته از جنبه مردمی بودن و اسلامی بودن آن بدانیم، قوام این دو عنصر ذاتی انقلاب، تنها در سایه اتحاد و وحدت کلمه ازهمه گروه های حوزوی، دانشگاهی و سایر مردم امکان پذیر است.

وحدت حوزه و دانشگاه اساساً ریشه در سنت علمی و پیشینه تاریخی در دین مبین اسلام دارد و حوزه و دانشگاه در کشور ما، تنها نهادهای علمی، آموزشی و پژوهشی هستند که سایر نهادها به نحوی به این دو نهاد برمی گردند.

در تعریف وحدت باید تمام مولفه های اصلی این دو نهاد، موضوعاتی که پیرامون آن پژوهش دارند و نیز هدف آنها و هویتی که دارند مدنظر قرار گیرد.

متاسفانه رویکرد به وحدت حوزه و دانشگاه امروز بیشتر جنبه های اخلاقی دارد و بیشتر رویکردی جزیی و حاشیه ای است و احساس می شود که لازم باشد این وحدت را در هویت و کارکرد اصلی این دو نهاد علمی جست وجو کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشتی به مناسبت 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه

یادداشتی به مناسبت 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه