مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آذر 1400 ساعت 06:152021-12-18اقتصادي

طلاق؛ معضل اصلی خانواده های ایلامی/ نبود مهارت کافی در ازدواج مهمترین عامل جدایی ها


طبق گفته مسوولین در نیمسال نخست سال جاری در هر شبانه روز دو مورد طلاق در ایلام به ثبت رسیده و طبق آمار رسمی، میانگین طلاق در ایلام بالاتر از میانگین کشوری بوده که نبود مهارت کافی در ازدواج را می توان یکی از مهمترین عوامل آن برشمرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، متأسفانه در سال های اخیر آمار طلاق در استان محروم ایلام افزایش چشمگیری یافته است و طبق آمارهای رسمی میانگین طلاق در ایلام بالاتر از میانگین کشوری است.

طلاق یک مسئله اجتماعی جدی برای جامعه محسوب می شود و از طرفی تاکید دستورات دینی مبنی بر جایگاه رفیع خانواده و زن در جامعه و از سوی دیگر اهمیت بالا و نقش محوری نهاد خانواده در مدیریت و تنظیم یک جامعه بهنجار می تواند بیش از پیش اهمیت توجه به مسئله تحکیم خانواده را نشان دهد؛ تا جایی که پیامبر اکرم (ص) در تقبیح این کار گفته اند: منفورترین چیزهای حلال در پیش خدا طلاق است.

اما گویا این منفورترین حلالِ خدا، این روزها روند رو به رشدی را در جامعه پیدا کرده است.

طلاق در ایلام 5/8 درصد افزایش داشته است سید محمدعلی تقوی مدیر کل اداره ثبت احوال ایلام در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام به آمارهای ازدواج و طلاق اشاره کرد و گفت: در 6 ماه اول سال جاری، واقعه ازدواج 11/6 درصد کاهش و طلاق نیز 5/8 درصد افزایش داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طلاق؛ معضل اصلی خانواده های ایلامی/ نبود مهارت کافی در ازدواج مهمترین عامل جدایی ها

طلاق؛ معضل اصلی خانواده های ایلامی/ نبود مهارت کافی در ازدواج مهمترین عامل جدایی ها