مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آذر 1400 ساعت 11:002021-12-18اقتصادي

وابستگی 80 درصدی کشور به واردات بذور صیفی و سبزی/تکثیر خرما به روش کشت بافت


قائم مقام فناوری پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی از واردات 80 درصد از بذور سبزی و صیفی در کشور خبر داد و گفت: به منظور تامین این بذور با همکاری بخش خصوصی اقدام به تولید اولین بذر هیبرید در این حوزه کردیم که در فاز تولید و کشت قرار دارد.

- قائم مقام فناوری پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی از واردات 80 درصد از بذور سبزی و صیفی در کشور خبر داد و گفت: به منظور تامین این بذور با همکاری بخش خصوصی اقدام به تولید اولین بذر هیبرید در این حوزه کردیم که در فاز تولید و کشت قرار دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر پژمان آزادی امروز در همایش روز ملی زیست فناوری که به صورت حضوری و مجازی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، کم آبی، نبود خاک مناسب در حوزه زراعی را از چالش های امنیت غذایی نام برد و گفت: این مشکلات به مرور زمان افزایش خواهد یافت، چرا که بحران کم آبی در ایران و در دنیا جدی تر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تا 30 سال آینده 70 درصد غذای بیشتر تولید و 50 درصد منابع آبی بیشتر مصرف می شود و 40 درصد خاک بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد تا پاسخگوی تامین نیاز غذایی کشور باشیم، ادامه داد: استفاده از این میزان آب و خاک در آینده غیر ممکن است، چون با منابع محدود نمی توان بیشترین مواد غذایی را تولید کرد و در اینجا است که موضوع توسعه زیست فناوری و بیوتکنولوژی مطرح خواه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وابستگی 80 درصدی کشور به واردات بذور صیفی و سبزی/تکثیر خرما به روش کشت بافت

وابستگی 80 درصدی کشور به واردات بذور صیفی و سبزی/تکثیر خرما به روش کشت بافت