مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آذر 1400 ساعت 13:352021-12-18پزشكي

امکان حضور اُمیکرون در کشور وجود دارد/ تجمعات شب یلدا را کنترل کنید


رییس انجمن ویروس شناسی کشور با اشاره به اینکه سویه جدید کرونا به دلیل جهش در سویه قبلی بوده است، گفت: ممکن این این جهش در داخل کشور ایجاد شده و اُمیکرون در کشور وجود داشته باشد.

- ایسنا/گلستان رییس انجمن ویروس شناسی کشور با اشاره به اینکه سویه جدید کرونا به دلیل جهش در سویه قبلی بوده است، گفت: ممکن این این جهش در داخل کشور ایجاد شده و اُمیکرون در کشور وجود داشته باشد.

علیجان تبرایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به آرام شدن فضای کرونایی و کاهش آمار مرگ و میر در سطح کشور، اظهار کرد: ما همیشه در شرایط آرام ضربه های بزرگی را در حوزه بیماری کرونا دریافت کرده ایم و به دلیل بی احتیاطی ها ضربه های جدی را خورده ایم.

وی با بیان اینکه وقتی اُمیکرون در بیش از 80 کشور دنیا وارد شده است منطقی نیست که بگوییم به هیچ وجه در کشور ما وجود ندارد، افزود: البته این نکته را هم باید جدی بگیریم که امکان دارد این ویروس در داخل کشور جهش یافته و اصلا از بیرون وارد نشود ولی در دون کشور ایجاد شود.

رییس انجمن ویروس شناسی کشور با تاکید بر اینکه در روزهای اخیر نمونه هایی در اروپا یافت شده که فرد اصلا ارتباطی با بیرون از کشور و یا فرد خارجی هم نداشته اما با جهش ویروس داخلی مواجه شده و عملا با اُمیکرون درگیر شده اند، ادامه داد: شاید حتی از مدتها قبل این سویه در کشو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان حضور اُمیکرون در کشور وجود دارد/ تجمعات شب یلدا را کنترل کنید

امکان حضور اُمیکرون در کشور وجود دارد/ تجمعات شب یلدا را کنترل کنید